tiistai 6. joulukuuta 2016

Itsenäisyyspäivä 6.12.16






Mikä minä olisin ilman suomalaisuutta
olisinko ihminen lainkaan
kulkisinko pommien seassa
paljain jaloin
olisinko mätänevä raato alastomana tiensivussa
raiskattuna silvottuna
ilman inhimillysyyttä olla ihminen
koskaan

Mikä minä olisin ilman heidän monien kaatuneiden
jotka taistelivat minulle maan
olisinko vieraan vallan jaloissa
arvoton, nimetön

Nyt minulla on maa johon uskon
maa jonka kansalaisuutta kannan ylpeänä

Ei ole väliä missä olen
kotimaa on aina sama

Suomi!


Hyvää Itsenäisyyspäivää ja Kiitos kuuluu veteraaneille!

Sytytän kynttilät heidän muistolleen ja sille että saan olla vapaa ja suomainen !


(kuva cco lisenssikuva, vapaasti käytettvä. Runo omani.)


6 kommenttia:

  1. Kiitos ja hyvää itsenäisyyspäivää myös sinulle. Arvostan itsenäisyyttämme ja kunnioitan itsenäisyyden tälle maalle hankkineita.
    Sytytän illalla kynttilät.

    VastaaPoista
  2. Hyvää itsenäisyyspäivää!
    Olen kanssasi samaa mieltä, että kunnia kuuluu veteraaneille, niin kotona kuin rintamalla palvelleille ja niin miehille kuin naisille.

    VastaaPoista
  3. Kostein silmin luen runoasi. Vaikuttavaa ja niin totta.
    Oikein Hyvää Itsenäisyyspäivää sinulle!

    VastaaPoista
  4. Oikein hyvää itsenäisyyspäivää Sinulle! Runosi kosketti, luin sen moneen kertaan ja yhdyn ajatukseen ihan täysin!

    VastaaPoista
  5. Kiitän kommenteista, olkaamme ylpeitä suomalsiuudesta.

    VastaaPoista

Kiitän kommenteistanne, välillä unohdan erikseen sen sanoa.
Lukeminen, matkailua äärettömyyteen.