maanantai 20. kesäkuuta 2016

Leopoldin juhannus




Älä nyt vielä ala hössöttämään, ei se tänään ole. Juhannus meinaan. Kaverit jo hätistelee venerantaan vaikka monta päivää vielä aikaa. Kuka siellä tarkenee istua montaa päivää. Ei kukaan, en ainakaan minä. Vaikka lihoissa olenkin tai lähinnä läskeissä. Mutta eikös niin sanota että hyvä olo tulee sisältäpäin ei ulkoa.
Nooh, tulee se ulkoakin, minulle aikas usein. Ja tunnen monia tyyppejä joille se tulee vain ulkoa! Se on todistettu asia, sanoo muut mitä lystää.

Mitähän sitä pakkaisi mukaan. Eipä silti ei mulla paljoa mukaan otettavaa olekaan. Jos kuitenkin tällä kertaa olen luontoystävällinen ja jätän kaupan muovikassit kauppaan ja otankin repun vaihteeksi. Kai siinä vielä on hihnat, pitääkin katsoa. Fillarilla menen joten peräkärrykin ois kiva lisä, tavaroiden kuljetuksessa meinaan. Ei siinä nyt minua kärrätä. Eehei!! Enkä soutelemaankaan mene enkä uimaan! En meinaa olla tilastoissa koristeena numerona. Se on jotenkin ikävä paikka muistella jälkeenpäin. Mieluummin sitä tekee historiaa ja jää maihin.

Kaverit kyllä jo hössöttää. Minusta juhannus on yliarvostettu juhla. Liikaa vapaata ja liikaa taas kaikenlaista harmiakin. Ei se mitään jos itselleen tekee mutta kun aina on ne sivulliset ja muut viattomat edessä, nyrkin ja vapauden.
Kun on juotu muutama siivu jo on maailma paha itseä kohtaan ja kaikki alkaa ärsyttämään, no sitähän se on. Mutta voi sitä sen verran olla selkärankaa että se ärsytys koskee vaan omaan naamaa, ei muiden.

Mua lähinnä ärsyttää ihmisten itsekkyys, mutta jätetään se nyt käsittelemättä. Päänsärky tekee tuloaan vähemmästäkin filosofoinnista. Katson kuinka paljon tahansa peiliin en silti tajua mikä ihmisiä mättää. Aina pitää olla suuna ja päänä jokapaikassa, ja jos ei saa sanaa suustaan niin sitten kädet pelaa. Järki ei ainakaan, se jo tuhottu.

Onneksi meillä on juhannus juhlista jaloin. Saa juoda ja rällästää mielin määrin muista viis. Oikein luvan kanssa saa ryypätä itsensä tainnoksiin. Inhottavaa sellainen sikailu. Vaikka en mäkään aina korkkiin sylje niin en mä sikaile. Mä olen kovinkin siivo ihminen. Vaatimaton ja arkakin muiden seurassa. Ja juma niitä machoja jotka heikompiin kajoo, oikein pistää vihaksi sellaiset.  Parempi lyödä omaa päätään kiveen kun käydä käsiksi heikompaan, se on miestä se, se päätään kiveen hakkaaminen meinaan!


Mä ajattelin olla tällä kertaa fiksu tyyppi. Mä en rettelöi, en lyö ketään ja pidän turpani kiinni. Ajattelin olla muutakin kuin tyhmä. Se tyhmyys kun jää päälle vaikka kuinka päättää ettei niin olisi. Mikä ihme siinä onkin, että se unohtuu, se että on fiksu.
Mun mutsi sanoi aikoinaan, että paha sitä on vikistä kun on jo paskat  housussa, eikä liiterin takana jaettu muuta kuin paskoja jakoja. Ja usein sillä moni kyllä viihtyykin, navetan takana.

Mä siis lähden kavereitten kanssa venerantaan, meillä on siellä teltta ja mukavaa porukkaa. Juomaa ja syötävääkin varattiin mukaan,
Grillataan jos saadaan syttymään, ettei sade kastele koko höskää.  Jos niin tekee, syödään kylmänä, kuten ennenkin.

Mutta mä olen fiksusti ja pidän kavereista huolta. Enkä roskaa, enkä sotke maisemaa. Korjaan omat roskanikin pois kun palaan taas kotiin. Tämä isoin roska voikin olla taas rähjäisessä kondiksessa, sen se telttailu tekee...ja juhannus. Onneksi se on vaan kerran vuodessa, ei maksa kestä enempää.



Ollaan ihmisiä ja voidaan hyvin, mä lähden nyt lomalle ja palailen kun kunto suo kuvioihin!

Se on moro, sano Leo vaan!

2 kommenttia:

  1. Hyvä että Leopold ei ainakaan syyllisty suomalaisten alkoholin kyllästämään väkivaltaan.
    Olen samaa mieltä Leopoldin kanssa, omaa päätä kiveen jos mieli tekee hakata. Se vaatikin rohkeutta, mitä toisten hakkaajalla ei ole pätkääkään ;-) Ajankohtainen aihe ja teemaan sopiva tekstin tyyli.

    Saareen mennään mekin, mutta ei räyhäämään, vaan nauttimaan yhdessäolosta ja luonnon aina niin ihmeellisestä kauneudesta.
    Hyvää juhannusta Leopoldille, sekä kirjoittajan koko perheelle :-) Sooon moro ;-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maahinen, kyllä pitää olla järkeä päässä ettei ihan typerä ole. Nautitaan kesästä :)

      Poista

Kiitän kommenteistanne, välillä unohdan erikseen sen sanoa.
Lukeminen, matkailua äärettömyyteen.