keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Leopoldin lomailut..

taas olisi aika kun pistän pillit pussiin, kuten niin monta muutakin kertaa. Mutta pitäähän minunkin oikein virallisesti jäädä joululomalle vaikka lomallahan kirjailija/ taiteilija aina on. Ei tätä työtä työksi voi sanoa., ei kukaan sano. Ei edes herrat isossa talossa.Kotona ollaan ja sohvalla maataan. Teokset sun muut syntyvät itsestään ja mielikuvitus on satumainen, ei pidä tehdä tutkimuksia etukäteen eikä mitään muutakaan. Kyllä se taiteilijan elämä on helppoa. Olutta huiviin ja kassan kautta kotiin, rahaa on ettei p......alle taivu. Eikä eläkkeestäkään mitään huolta. Ei ole tuloja niin ei ole menojakaan, tai menojahan on aina mutta ei ole eläkertymiä. Ja menot hoidellaan sossun kautta kuten muutkin huonotuloiset. Sitten kun ovat myyneet ensin omaisuutensa ja menevät sitten kerjäämään vaatteisiin, huonekaluihin ym rahaa. Niihin jotka juuri saivat myytyä halvalla.

Ai niin lomastahan minun piti puhua. Mä lähden etelään. Ostin menopaluu lipun Hankoon, käyn sukulaisssa. Piti ostaa ensin pelkkä meno mutta tiedän kokemuksesta että en viihdy siellä kuin päivän pari ja jos tulee käytyä paikallisessa ei ole enää rahaa junalippuun. Kai sinne nyt juna kulkee en tarkistanut lipusta että mihin asemalle se on. Mutta minä olenkin seikkailija luonne,  minne tuuli kuljettaa..

Lahjoja emme harrasta. Olemme jo kasveneet siitä yli. Paitsi että herkästi kyllä kysellään toitkos tuliaispulloa tai ostikko sitä hyvää leipää, sinappia jne kun astun ovesta sisälle. No en ostanut, sanon, mehän sovittiin. No kai sä nyt sentään tuliaisia tuot. Ja muistit kai että sen ja sen synttäritkin on. Ja jos mennään naapuriin on tapana viedä jotain mennessä, ja sähän se vieras olet joten sä myös viet tuliaiset. Raskasta sanon minä. Ehkä olisikin parempi pysyä kotona ja myydä lippu huutonetissä, pääsee halvemmalla.

Mut voikaa kulkaat hyvin ja nauttikaa olostanne ja muistakaa läheisiänne, mä teen kanssa niin ja ostan pari tikkunekkua serkkupojalle, sekä pullon lämmintä. Että pysyy taiteilijaserkukset lämpiminä talven kylmissä puhureissa...

Sooon moro mä palaan kun olen kotona.

Sano Leo vaan, mehän ollaan kavereita.

1 kommentti:

  1. Loma tekee hyvää, mäkin olen ollut lomalla. Ja totta, tuliaisia piti kyllä viedä, kun menin, mutta kyllä siitä selvittiin.
    Taiteilijat ovat aika lujilla ja vähättelyä kuulee siellä ja täällä. Ja ihmettelyä, että onko tuo muka taidetta, miksi et maalaa sellaisia kauniita maisemia, niitä voisi ymmärtää. Ja saisi niistä rahaakin paremmin kuin noista sotkuista.
    Sinunkin sanojasi varmaan joskus arvostellaan, mutta onneksi on muutama kaveri, joka ymmärtää. Minä ainakin - ja ilman viinaa ;-)

    VastaaPoista

Kiitän kommenteistanne, välillä unohdan erikseen sen sanoa.
Lukeminen, matkailua äärettömyyteen.