tiistai 1. joulukuuta 2015

Joulukuun jupinat..

joko se taas on joulukuu, vastahan minä hikoilin ruuhkissa joululahjoja ostamassa. Muistan vielä kuin eilisen, kun olimme saman sukkaparin kimpussa erään rouvan kanssa. Hän olisi juuri halunnut ne vaaleanpunaiset pörrökkäät kuten minäkin. No minä tietenkin herrasmiehenä annoin ne hänelle ja siirryin seuraavan hyllyn eteen ja juuri kun olin ottamassa valkoisia pörrökkäitä se sama rouva tarrasi sukankärkeen ja sanoi...minä näin nämä ensin. No jälleen annoin tilaa ja sukat hänelle. Mutta sitten hiipikin jo itse piru minun sisuksiin ja päätin mennäkin kauemmaksi hyllyille jossa oli huvitavaraoita esillä. Siellä oli pierutyyny eli sen päälle kun istuu niin se pieraisee. No olin juuri tarttumassa siihen kun tämä ihana rouva tuli ja sanoi..kuten arvasinkin, tämän minä näin ensin...olkaa hyvä vaan sanoin ja lisäsin sitten perään, että varokaa ettei ala haisemaankin vahingossa ja läksin koko kaupasta pois.

Ihmeellisiä asioita saa joulu aikaan. On pakko ostaa vaikkei taho, vai miten se meni. Kaikki haluaa juuri samaa tavaraa vaikka ne tavarat olisivat olleet jo marraskuussa esillä, mutta tietenkin halvemmalla hinnalla. Joulukuu tuo kummasti hintaa lisää tuotteisiin vaikka mahtava ale alkaaa juuri tänä aamuna kailottaa kovaääniset markettien katoissa. Hintalaput jo vaihdettiin yöllä, alku hinta muutettiin ja alehinta laitettiin se hinta joka oli jo marraskuussa normaali hinta, aah kuinka ihmiset juoksevat innoissaan ostoksille.

Kun halvalla saa...sano vilen ja mä, sano Leo vaan.

1 kommentti:

  1. Minä kartan kauppoja joulukuussa - juuri noista syistä kuin mainitsit. Lisäksi inhoan ruuhkaa ja paikkoja, joissa on paljon ihmisiä. Jos on pakko mennä kauppaan, menen aamulla, jolloin muut vielä ovat töissä tai nukkuvat.

    Hyvä jekku tuo pierutyyny, olet kekseliäs Leo :-)

    VastaaPoista

Kiitän kommenteistanne, välillä unohdan erikseen sen sanoa.
Lukeminen, matkailua äärettömyyteen.